Sylva Henriquez – co žena to jiný příběh

Sylva Henriquez říká, že dobře vypadat není otázkou peněz, ale překonání vlastního pohodlí a přehodnocení vlastních priorit, a hlavně úctě k sobě samotné a životu. Studio Henriquez předvede svou malou módní a stylistickou fantazii v novobarokním stylu na galavečeru 23. 8. brněnských veletrhů Styl a Kabo.

Uvidíte modely z vlastní autorské dílny, kde je kladen důraz především na vznešenost použitých materiálů jako je organza, žakár, brokát a chantung, které slaví návrat v nových módních trendech a objevují se i u denních streetových, volnočasových i sportovních kolekcí, včetně pánských. O tom, proč vzniklo její studio, jak se oblékají ženy různých národností, ale také proč je značka Cristina Barros ikonická si s námi povídala sama Sylva Henriquez.

Čím se zabývá Studio Henriquez?

Studio Henriquez je módní studio, které ve svém komorním prostředí nabízí a doporučuje ženám to nejlepší z vybraných kolekcí španělských a portugalských firem, z kterých tvoří svou vlastní limitovanou kolekci modelů a doplňků. Individuálním přístupem pomáhá v hledání nebo obnovení osobního stylu klientky podle její potřeby a přání, vždy v souladu s novými módními trendy, které jsou ve studiu výrazně ovlivněny radostnou náladou Ibérského poloostrova. Tato práce je velmi osobní, musí být diskrétní, společenská a vyžaduje vzájemnou časovou náročnost i důvěru, preciznost, a především znalost módy i módního trhu v nejširší možné míře.

Kdy, kde a proč studio vzniklo?

Myšlenka přišla před 12 lety, po období náročné práce Sales and Comercial Manager pro řetězec obchodů luxusních multiznaček ve Španělsku. Věděla jsem, že do jejich konfekčního diktátu jít nehodlám. Vytvořila jsem si malé módní studio v luxusním hotelu na pobřeží Atlantiku, vsadila na renomovanou španělskou kvalitu a design a nabídla ji naopak multinacionální klientele, která si ji oblíbila, vracela se a začala mé služby vyhledávat i na dálku. Servis musel fungovat perfektně! Bylo to období kdy e-shop byl v plenkách, fungoval pouze telefon, videotelefon a výjimečně Facebook. Co žena to jiný příběh, co národnost to jiný pohled a názor na módu i styl a v konečné fázi i odlišný přístup ke klientce a servis. Jedna z mých českých klientek, veřejně i mediálně známá, kterou jsem pár let na dálku z “Atlantiku” oblékala zásadně španělskou konfekcí, mě tak dala podnět zkusit nabídku španělského módního stylu, práce i přístupu v našich podmínkách.

Španělská móda je vyhlášená…

Španělský a dnes i portugalský módní průmysl nabízí širokou originální a různorodou nabídku, produkovanou firmami ve svých zemích. Dlouhodobá znalost a zkušenost i vybudované vztahy s firmami mně otvírají dveře a vím, který “módní věšák“ pro klientku vytáhnout v případě jakékoliv její potřeby.

Jak vznikla spolupráce s portugalskou značkou Cristina Barros a kdo vlastně Cristina Barros je?

Cristina Barros je ikonická módní portugalská značka (a dovolím si říct že do určité míry i životní styl) z oportské Trufy, která nese jméno známé portugalské návrhářky Cristiny Barros a dovezla jsem si ji právě ze španělských toulek po pravidelných módních exhibicích v Madridu. Zaujala mě svou hravostí, střihovou různorodostí, citem pro detail, elegantní barevností, precizním vypracováním a kombinační variabilitou a v neposlední řadě srdečným, vstřícný a dynamickým přístupem celého jejího kolektivu.

Proč je podle vás tato značka ikonická?

Je to značka, která si svou kvalitou a invencí získala oblibu portugalské TV, a obléká jejich mediální tváře, které se pak stávají zrcadlem i vzorem portugalským ženám a ty svou značku milují.

Jaká je filosofie kolekcí Cristiny Barros a jaký styl representují?

Specifika kolekcí této značky jsem už uvedla, ale její filosofií a zároveň inspirací je „žena v té nejčistší podobě.“ Všechny modely kolekce jsou tvořeny s láskou a úctou k ženě ve snaze vystihnout jejich různorodý typový charakter v trendových obměnách, tak aby byla vždy podtrhnuta a zdůrazněna ženskost a zároveň dopřála své nositele krom pohodlí uplatnit i její hravost a fantazii, která ženu ženou dělá a přísluší ji. Pokud bych měla charakterizovat stylovou kategorii, pak bych CB zařadila do městského CITY STYL, se vším, co k němu patří – WORKING, OFFICE, STREET, FORMAL i FREE STYLE.

Zkuste značku Cristina Barros co nejvíce shrnout…

Barevnost, střihová zajímavost, propracovanost, výrazné feministické prvky, originální detaily, variabilita, použité materiály, ale snad tím nejpodstatnějším je skutečnost, že se u každé kolekce jedná o nádherně propracovaný celek, kdy každý kousek spolu souvisí, dá se kombinovat do ladné harmonie, dynamického kontrastu, striktní elegance i rebelské rozšafnosti. Kvalitou materiálů, nápaditostí detailů a technickým zpracováním modelů dosahuje tato firma kategorie tzv. vysoké krejčoviny, která je dnes už luxusem, typická pro malosériové kolekce nebo HAUTE CUTURE.

Můžete srovnat českou módu s tou jižanskou?

Jak jsem poznamenala v úvodu, každá země má svá módní specifika. Je to věda, z které lze mnoho vyčíst a podle oděvu lze rozeznat národnost i její úroveň – je to rukopis, rukopis každého národa i nás samotných. To si málo z nás uvědomuje a tomuto faktu mě naučil život v internacionálním složení obyvatel. Ale podstata se nemění, a to, že móda a oblékání by mělo být bráno jako součást našeho každodenního života s plnou odpovědností a vážností, jako projev přidané hodnoty k povznesení osobnosti ale i respektu k ostatním. Neměla by být odbývána slovy “to je dobré” nebo “vždyť je to jedno” a už vůbec ne “jsem na to už stará/starý”. To jsou pak právě ve všeobecnosti projevy společnosti a její komunity a odraz toho co nám pak je nabízeno v obchodní síti.

Buďte konkrétní, co si myslíte, že je důležité pro českou ženu….

Pro českou ženu je důležitá kvalita, originalita, barevnost, nadčasovost a v neposlední řadě přístup a úroveň nabídky. Česká zákaznice nemusí rozšafně denně nakupovat laciné produkty v kvantitě (což je spíš typické pro jih), ale hledá kvalitu a servis, kterému přikládá obrovský důraz!  A srovnání se Španělskou módou? Když pominu její fantazii, barevnost, více odvahy zaexperimentovat, a umění používat zásadně výrazné a kontrastní doplňky bez ohledu na věk, tak to podstatné, co se z českého oblékání i módního stylu vytrácí je uctivá elegance a ženskost, a to ve všeobecnosti nejen v módě.

A ještě jedna poznámka na závěr. Dobře vypadat není otázkou peněz, ale překonání vlastního pohodlí a přehodnocení vlastních priorit, a hlavně úctě k sobě samotné a životu.