Romantické komediální drama Zásah štěstím vypráví o náhodách i o štěstí
Romantické komediální drama Zásah štěstím vypráví příběh o tom, jak důležitou roli hrají v našich životech náhoda a štěstí. Je to jubilejní padesátý a pravděpodobně poslední film legendárního scenáristy režiséra Woodyho Allena.
Fanny a Jean působní jako naprosto dokonalý pár. Mají vše, o čem ostatní sní. V profesním životě jsou spokojení, žijí v nádherném bytě v krásné pařížské čtvrti a zdá se, že jsou do sebe zamilovaní stejně, jako když se poprvé setkali.
Vše ale změní jedno náhodné setkání. Když Fanny potká Alaina, svého bývalého kamaráda ze střední, bezděčně propadá jeho neodolatelnému šarmu. Její pocit štěstí a poklidu v idylickém manželství dostává trhliny. A s každou další schůzkou jsou si s Alainem bližší a bližší...
Vypravěčský mág Woody Allen se ve svém novém filmu opět s lehkostí a ironií směje lidské pošetilosti, bezradnosti a složitosti vztahů. Zásah štěstím vzbudil na filmovém festivalu v Benátkách nadšení a získal velký ohlas jak od kritiků, tak od divácké veřejnosti.
Woody Allen v roce 1996 natočil v Paříži film Všichni říkají: Miluji tě (Everyone Says I Love You) a z francouzského hlavního města udělal hlavní postavu svého filmu Půlnoc v Paříži (Midnight in Paris) v roce 2011, opět se vrací do města světla a tentokrát natočil celý film ve francouzštině. Původně zvažoval, že Zásah štěstím (Coup de chance) bude v angličtině a hlavní hrdinové budou Američané žijící v Paříži. „Vlastně nemluvím francouzsky a rozumím ještě méně, ale když jsem dokončil scénář, říkal jsem si, že by byla skvělá zkušenost natočit to ve francouzštině,“ říká Allen. „Vždycky jsem miloval evropskou a francouzskou kinematografii a když jsem svým producentům navrhl, že bych to natočil ve francouzštině, reagovali nadšeně."
Pro Woodyho Allena bylo natáčení filmu v Paříži ve francouzštině úžasný zážitek, který by si případně rád zopakoval. Přitom si zachoval osvědčené metody, které používá při natáčení v USA, včetně dlouholetých spolupracovníků. Nicméně ohledně hudby ve filmu udělal tentokrát výjimku. „Obvykle mám ve všech svých filmech starší jazzovou hudbu, kterou mám rád,“ uzavírá. "Ale protože jsem dělal francouzský snímek točený v Paříži, chtěl jsem vzdát hold francouzské kinematografii 50. a 60. let, jako je Výtah na popraviště Louise Malleho, který když jsem viděl, poprvé jsem si uvědomil, co je opravdová francouzská kinematografie. Francouzští filmaři v té době ve filmech využívali hudbu Milese Davise a Modern Jazz Quartet a vůbec jakýsi moderní jazz. Takže to je styl, který jsem použil pro Zásah štěstím a myslím, že vyznění dopadlo velmi dobře.“