V outletu Freeport roste počet luxusních značek

Moschino, Versace, Roberto Cavalli a další italské značky vstoupily do centra Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma díky nově otevřenému obchodu AC Fashion Milano. V návaznosti na zájem zákazníků i obchodníků ve Freeportu celkově přibývá počet obchodů zaměřených na luxusní zboží.

Podle Jana Procházky, ředitele centra Freeport, je vstup luxusních značek do outletů stále silnějším trendem a zákazníci budou v outletech vedle prémiových značek, na které jsou zvyklí, častěji narážet i na módu z této kategorie. „Nový obchod rozšiřuje nabídku luxusní módy, která je už nyní u nás zastoupena takovými značkami jako je Philipp Plein, Dsquared2, Pinko, La Martina, Karl Lagerfeld či Michael Kors. Ve světě je podíl luxusních značek v rámci outletů oproti tuzemsku vyšší. Jejich rostoucí podíl u nás považujeme proto za logický,“ vysvětluje Jan Procházka. Nová prodejna AC Fashion Milano má plochu 700 metrů čtverečních a jednotlivé značky jsou v ní zastoupeny velmi širokou nabídkou.

Podle pravidel outletového prodeje musí být cena nabízeného zboží vždy minimálně o 30 % nižší než v buticích, v rámci různých slevových akcí pak cena klesá ještě výrazněji. „U skutečně luxusního zboží outletová cena představuje běžně úsporu v řádu tisíců až desetitisíců korun. To si zákazníci samozřejmě velmi dobře uvědomují a smíří se třeba s tím, že jejich módní doplněk bude z trochu starší kolekce. Naším cílem je obsadit s luxusní módou 5-10 % naší celkové prodejní plochy,“ vysvětluje Jan Procházka filosofii centra.  

Pro světové značky je prodej v outletech součástí jejich marketingové a obchodní strategie. Například značka GAP, která vstoupila na český trh v roce 2020, hned v dalším roce začala otevírat i obchody v outletových centrech.

Pro Freeport je AC Fashion Milano již 7. obchodem otevřeným v letošním roce, další obchody plánuje centrum otevřít na podzim. Letošní rok ukazuje podle Jana Procházky, že po covidovém útlumu s ohledem na celkovou situaci zájem obchodníků o prodej v outletech znovu roste.