Umělec Anselm Reyle v DSC Gallery a limitovaná edice šampaňského vína Ruinart
Německý umělec Anselm Reyle, který je proslulý svítivými high-end instalacemi s blyštivou folií, poprvé zavítal do Prahy se samostatnou výstavou, kterou exkluzivně hostí pražská DSC Gallery. U příležitosti slavnostní vernisáže a galavečeře pro nejvýznamnější klienty galerie a milovníky umění nechyběl ani šampaňský dům Ruinart, který má svět umění ve svém DNA. Z jedinečného spojení umělce a šampaňského vznikla i limitovaná edice šampaňského vína Ruinart, které je k dostání v exkluzivním počtu 12 lahví standardní velikosti (0,75 l) a 12 lahví ve slavnostní velikosti Magnum (1,5 l). Každá z lahví je unikát a přichází s rodným listem podepsaným umělcem i vinařem.
Umělec Anselm Reyle zavítal do České republiky vůbec poprvé, a to se samostatnou výstavou v DSC Gallery. Na slavnostní galavečeři a vernisáž, kterou hostila Olga Trčková, spolumajitelka DSC Gallery, spolu s šampaňským domem Ruinart, zavítali nejvýznamnější klienti, milovníci umění a osobnosti české umělecké scény. Ti mohli obdivovat nejvýznamnější díla umělce i novou limitovanou edici šampaňského Ruinart, na které se Anselm Reyle umělecky podílel.
V České republice poprvé uvedené show s názvem Radiant Adventure prezentuje umělec, který ve svých svítivých high-end instalacích reflektuje vztah tvůrce a spotřebitele, svou nejnovější tvorbu, která ho proslavila po celém světě. Na špičku současného uměleckého trhu se Anselm dostal zcela jedinečnou technikou foil painting. Foliážová malba je pronikavá, atmosférická a oslavuje abstrakci. V plexisklových boxech se tak skrývá tajemství, které vnímá divák díky lesklé fólii za užití světelných a barevných efektů. Tvorba Anselma Reyleho bude v DSC Gallery k vidění do 29. července.
Ruinart a umění jsou spolu pevně spjaté
U příležitosti uvedení výstavy se s umělcem a galerií spojil také šampaňský dům Ruinart, který je už historicky spojen se světem umění a filozofií „art de vivre“. Jako plátno posloužil Anselmovi ekologický obal šampaňských lahví Ruinart Second Skin. Nově uvedený ekologický obal Second skin šampaňského vína Ruinart je ekologicky navržené balení, které je vyrobeno zcela z papíru, snižuje uhlíkovou stopu o šedesát procent a je devět krát lehčí než předchozí generace dárkových obalů. Výsledkem spolupráce je limitovaná edice 12 lahví standardní velikosti (0,75 l) a 12 lahví ve slavnostní velikosti Magnum (1,5 l). Každá lahev je unikát a přichází s rodným listem podepsaným umělcem i vinařem.
Šampaňský dům Ruinart má tradičně velmi blízký vztah k umění. Již v roce 1895 oslovil André Ruinart tehdy nejslavnějšího ilustrátora, Alfonse Muchu, a nechal si u něho vyrobit plakát, který svojí moderností rozpoutal velmi živou diskusi. I dnes je značka Ruinart úzce spjata se světem moderního umění. Je partnerem mnoha mezinárodních uměleckých akcí, například ARCO, Art Basel, Carré Rive Gauche, a každý rok dává současným umělcům volnou ruku, aby mohli interpretovat svou historii a know-how prostřednictvím umění za podpory šampaňského domu Ruinart. Mezi umělce, s kterými se šampaňský dům v minulosti spojil, se řadí například Jeppe Hein, Ugo Gattoni, David Shrigley a další. A nyní, díky přátelství s českou DSC Gallery, s nově uvedenou limitovanou edicí šampaňského vína Ruinart, také německý umělec Anselm Reyle.
Celkem 5 ks lahví limitované edice šampaňského vína Ruinart x Anselm Reyle je nyní možné zakoupit v DSC Gallery. Cena za lahev standardní velikosti (0,75 l) je 1500 eur bez DPH, lahev ve velikosti magnum (1,5 l) je k dostání za 2000 eur bez DPH.
Anselm Reyle
Anselm Reyle čerpá inspiraci ze svého blízkého okolí – brutalistní architektury neustále se měnícího poválečného Německa, nalezených předmětů z bleších trhu, leských figurín z výloh – to vše odráží rychlý nástup globálního kapitalismu a jeho jednorázové materiální kultury. Za to je často veřejně kritizován – jeho umělecká díla jsou popisována jako „povrchně svůdná“ nebo „über-kitsch“, ale přesně to je záměr jeho umění: „Mám zájem balancovat na hranici nevkusu,“ přiznává Reyle. Toto prohlášení naznačuje rozdíly mezi dekorativním artefaktem a čistě uměleckým předmětem, nebo prostě mezi uměním a produktem, což je obzvláště důležité vzhledem k nedávné spolupráci Reyleho se značkou Dior. Reyleho intimní propojení s módními značkami je však v strhujícím kontrastu s jeho odmítáním estetických trendů současné malby, kterou často odsuzuje jako figurativní pseudo expresionismus.