Koupili jsme vrak. Samuraje. Suzuki Samurai. Pokud nám pomůžete, dostaneme ho na Dakar. A vy pojede s námi. Závodnice Ollie Roučková už slavný závod dvakrát dokončila jako první češka, na čtyřkolce a v bugině. Teď potřebuje vaši pomoc s další výzvou!
Jak to začalo
Poprvé v historii uvidíte Suzuki Samuraje s čistě českou posádkou na legendárním Dakaru! Za volant nesmrtelné Suzuki Samurai se posadí Ollie Roučková, která Rallye Dakar dokončila jako první Češka, a to rovnou ve dvou závodních kategoriích.
Nyní stojí před další výzvou, a to postavit závodní auto z "absolutního VRAKU", který vytáhla z "vrakoviště", kde autem prorůstaly kopřivy. Pevně věříme, že s vaší pomocí postavíme závodní auto a z "vrakoviště" se společně dostaneme na startovní rampu nejnáročnější rallye planety – Dakar.
Co je náš cíl?
Nejúspěšnější česká čtyřkolkářka má před sebou další výzvu. A to postavit z vraku závodní speciál, který bude splňovat přísná pravidla Dakaru podle dobové specifikace. Samuraje osadíme nejnovějšími bezpečnostními prvky tak, aby naše posádka byla maximálně v bezpečí. Úpravy zahrnují mimo jiné přídavnou palivovou nádrž, ochranný rám, hasicí systém, homologované závodní sedačky, šestibodové pásy. Ale než začneme řešit specifikace, musíme Samurajovi vdechnout život. A vy u toho můžete být s námi v přímém spojení od začátku do konce!
Maličké Suzuki co dobylo poušť:
Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11.420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurajové mezi nimi! Samurai tak prokázal, že je hoden svého jména a že je opravdovým bojovníkem. A my Samurajovi chceme dát druhou šanci vidět cíl!
... a ještě něco navíc, prcek z vrakoviště:
V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. My proto museli sáhnout po generaci Samuraje z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem. Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Mně proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samuraje, to máme dnes mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest se Samurajem, ví, jak shnilé toto auto umí být.
Proč jsem si vlastně vybrala tento model?
Od prvního startu Samuraje na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame tělem. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samurajem na Rallye Dakar netroufl. A my mu cheme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů.
Já vidím legendu, ne "VRAK"!
„Hned jsem se do něj zamilovala. To, že skrz zadní korbu prorůstaly kopřivy, mě neodradilo!“
Jak vidí Suzuki Samurai hlavní mechanik?
„Já tě zabiju, že já ti vůbec říkal, že ten model existuje. Měl jsem tě nechat u tvého nápadu jet Pandou. Víš, kolik to bude práce a času!? Jenom vyvařit kastli, oživit motor... "
Kategorie Classic:
Nová dakarská kategorie Classic jednak přibližuje současný Dakar zpět k původním kořenům, kdy tento pouštní závod byl hlavně jedním velkým dobrodružstvím, ale především skládá poklonu těm skvělým starým strojům, které psaly dakarskou historii zlatým písmem.