Nadační fond Be Charity rozdělí mezi děti s handicapem 739 tisíc korun.
Téměř tři čtvrtě milionu jako výtěžek z prodeje značkového zboží bude rozdělen do poslední koruny. Zbylé oblečení poputuje na další charitativní bazary v regionech a do prodejen TextilEco. Příspěvky na léčbu, rehabilitaci, na zdravotnické pomůcky a materiál – na dobročinné účely půjde 100 procent získaných prostředků z 14. ročníku tradičního charitativního bazaru, který se konal netradičně už na konci léta v nádherných a nově zrekonstruovaných prostorách Žofín Restaurant by Stones na Slovanském ostrově v Praze 1. „Naši tradiční akci pořádáme vždy v listopadu. Vzhledem k obavám z horší epidemiologické situace na podzim souvisejících z kombinace klasické kapénkové infekce a nemoci covid-19, jsme se rozhodli pro letní termín – a bylo to dobré rozhodnutí už pro tu atmosféru letního odpoledne a večera,“ říká zakladatelka Nadačního fondu Be Charity a spisovatelka Barbara Nesvadbová.
Mezi prodávajícími byly letos také mnohé známé osobnosti – herečky Jitka Čvančarová, Patricie Pagáčová a Markéta Hrubešová, ale také modelka Pavlína Němcová nebo slovenská herečka a moderátorka Lenka Vacvalová. Stánek tu tentokrát měla i bývalá první dáma Dagmar Havlová se svou Nadací Dagmar a Václava Havlových Vize 97, která pro dobročinné účely prodávala trička. A aby toho dobra nebylo pro jedno odpoledne málo, prodávalo se tu také Srdce ze zlata, reklamní předmět, kterým přispějete ze sta procent výtěžku (100 Kč/ks) na nezbytné potřeby dětské plastické chirurgie Kliniky plastické chirurgie Fakultní nemocnice Královské Vinohrady (srdcezezlata.cz).
Novinkou letošního ročníku byla možnost nechat se na místě nalíčit vizážistkami značky Dermacol. Byla zde také představená dlouhodobá spolupráce značky a Nadačního fondu Be Charity včetně nové kampaně Pomáhej krásou. Každý, kdo koupí výrobek značky Dermacol označený růžovým srdíčkem s nápisem Pomáhej krásou, tak může až padesáti korunami z jednoho prodaného kusu přispět na projekty pro postižené děti a jejich rodiče. Ve značkových obchodech a na webu Dermacol bude kosmetika se samolepkou ve tvaru srdce v prodeji už na konci prázdnin, začátkem září se objeví v drogistických řetězcích. Tváří dobročinné kampaně, jejíž součástí je i uvedení nového parfému Iluze, je vedle Báry Nesvadbové herečka Jitka Asterová se svou dcerou Annou Linhartovou. Při zahájení zatancoval Marek Dědík, kterého si jistě mnoho lidí pamatuje z televizní show StarDance.
Vedle donátorek a donátorů z řad přátel nadačního fondu a známých osobností se letos charitativní bazar rozhodly darem věcí podpořit značky a firmy Obsession, Dara Bags a About You. Právě About You navázalo darem oblečení do charitativního bazaru na letošní společnou crowdshoppingovou kampaň s cílem pomoci malému Tadeáškovi. Oblečení věnovali i čeští módní návrháři Tatiana, Miroslav Bárta, Kateřina Geislerová, Klára Nademlýnská nebo Jiří Kalfař. Mezi známými osobnostmi, které věnovali část svého šatníku a kteří i na bazar přišli, byli zpěvačka Olga Lounová, herečka Petra Špindlerová, herec David Matásek nebo zpěvák Jan Fanta.
Nákupy na charitativním bazaru udělají radost hned dvakrát – těm, kteří si nakoupí, i těm, kterým zaplacené rehabilitace pomohou posunout se o krok blíž k plnohodnotnému životu. Vybírat můžete z oblečení, kabelek, bot a doplňků nejen dámských, ale také pánských a dětských. Každoročně bazar přiláká až na pět set lidí, při předchozích třinácti ročnících se podařilo vybrat a následně rozdělit víc než 8 milionů korun. Jen v minulém roce jsme díky prodejům z charitativních bazarů dokázali pomoci 62 dětem. Převážná část z nich jsou děti narozené předčasně, případně se závažným zdravotním problémem, který se objeví v prvním roce jejich života. Mnoho z nich má diagnostikovánu dětskou mozkovou obrnu, bojuje s těžkými epileptickými záchvaty. Některé pravděpodobně zůstanou na invalidním vozíku, ale rehabilitace je mohou ochránit před nepříjemnými bolestmi a operacemi, jiné mají šanci, že budou chodit, nebo dokonce v dospělosti vést plnohodnotný život. Část „našich“ dětí se potýká s handicapem v následku těžkých úrazů.
Vzhledem k pokračující koronavirové pandemii je samozřejmostí dodržování a respektování nařížených hygienických opatření v celém prostoru akce. Každý návštěvník navíc dostane u vstupu vzorek dezinfekčního gelu Dermacol, na místě budou k dispozici roušky.
Charitativní bazar se i letos koná nejen v Praze. V říjnu a v listopadu se rozjedeme do několika dalších měst Česka. V úterý 27. října se koná charitativní bazar v Loutkovém sále kulturního domu Trisia v Třinci, v pátek 27. listopadu v nákupním centru Aupark v Hradci Králové, o víkendu 28. a 29. listopadu se uvidíme v Galerii Vaňkovka v Brně, kde bude bazar poprvé dvoudenní a kde bude spojen opět s talkshow, které se zúčastní i Barbara Nesvadbová, a ve středu 2. prosince se bude konat první ročník charitativního bazaru v Plzni (podrobnosti zveřejníme co nejdříve).
První ročník charitativního bazaru se konal už v roce 2006 a od té doby už každoročně. Smyslem je vyprosit od štědrých donátorů nové či zachovalé oblečení převážně luxusních značek, které pak během jednoho odpoledne prodáme. V souvislosti s charitativním bazarem spolupracujeme také se společností TextilEco, která zbylé oblečení z bazaru prodává dál v prodejnách Genesis a utržené peníze poukazuje našemu nadačnímu fondu.