Pandemie koronaviru zvýšila zájem o sledování TV - televize přes internet Lepší.TV vzrostla o 335 %
Pandemie koronaviru, nouzový stav a následné vyhlášení karantény v celé ČR dopadlo prakticky na všechny oblasti našeho života a zasáhlo téměř všechna podnikatelská odvětví. Jednou z mála oblastí, kterou pandemie koronaviru neochromila, ale naopak ji posílila je poskytování televize přes internet. Například naše nejrychleji rostoucí TV přes internet Lepší.TV zaznamenala v těchto dnech další nárůst. Od 12. března vzrostla o 335 %. Důvodem tohoto enormního růstu je podle ředitele Lepší.TV zvýšený zájem o sledování televizního zpravodajství, což je logické v této situaci, kdy veřejnost o onemocnění ví jen minimum a snaží se tak doslova hltat každou sebemenší zmínku. Dalším důvodem nárůstu je i vyhlášená karanténa, kdy značná část populace buď přišla o práci nebo mají nařízenou dovolenou, pracují na home office či jsou s dětmi doma.
„V posledních týdnech skutečně zaznamenáváme zvýšený zájem o naše služby a výrazný růst zákazníků. Je to dané jak samotnou pandemií a souvisejícími opatřeními, ale odráží se v tom i obrovský komfort, který sledování televize přes internet přináší. Divák může jednoduše sledovat z mobilu, tabletu i notebooku, kdy často nemusí ani vstávat z postele. Zejména mobily se ukázaly jako ideální platforma pro sledování TV přes internet. Ráno po probuzení se podíváme na mobil, kolik je hodin, ale okamžitě projdeme i sociální sítě a pustíme TV, abychom zjistili, co se stalo, aby nám žádná informace neunikla. V období před pandemií činil podíl diváku sledující televizi přes internet na mobilním telefonu 16,5 %, nyní jejich počet vzrostl na 20 %,“ vysvětluje Pavel Górecki, ředitel Lepší.TV.
U TV denně strávíme přes 4 hodiny
S ohledem na aktuální situaci a karanténu se zvýšil i čas, který denně průměrně trávíme u televize. Podle statistik Lepší.TV strávíme nyní v průměru sledováním TV 4 hodiny a 18 minut každý den. Když vezmeme v potaz, že jde o více jak polovinu pracovní doby jedná se skutečně o vysoké číslo.
Ze statistik rovněž vyplývá, že 52 % diváků sleduje vysílání živě, tedy v čase, kdy podle programu skutečně běží a zbylých 48 % využívá služeb televizního archivu a sleduje oblíbené pořady nebo filmy takzvaně ze záznamu. „Naše průzkumy poměrně jasně ukazují, že diváci si začínají více vybírat, co chtějí v televizi sledovat a co nikoli. Je to i výrazná proměna televizních zvyků, kdy usednutí v danou hodinu před televizní obrazovku už není takzvaný rodinný rituál, ale že lidé chtějí stále více být pány svého času a nenechat se omezovat pevně danými vysílacími časy,“ dodává Pavel Górecki.
Podle průzkumu Lepší.TV si nejvyšší počet zhlédnutí připisují televizní seriály, které vyhledává více jak 37 % diváků, následují filmy, které si dopřává přes 21 % diváků. Na dalším místě je zpravodajství, s více jak 18 % diváků, zábava, kterou vyhledává přes 15 % diváků a dokumenty, které zhlédne více než 6 % diváků.
Nárůst zaznamenávají i dětské programy
Za obrazovky nebo displeje mobilních zařízení v době kornavirové pandemie usedají častěji i děti. Důvod je jasný. Zavřené školy a takzvaná domácí výuka, která velmi často probíhá i on-line. Rodiče tak mnohdy pro pomoc s výukou volí právě televizi s odpovídajícími TV programy. Ať už je to Česká Televize se svým pořadem UčíTelka nebo méně známá TV stanice English Club, která pomáhá dětem vstřebávat nenásilnou formou angličtinu.
U dospívajících dětí vedou v rámci vzdělávacích programů stanice jako Love Nature, kde mohou sledovat například zázraky přírody nebo známější Prima Zoom, která nabízí řadu poutavých dokumentů z historie, ale i o vesmíru, přírodě nebo planetě.
Pro nejmenší děti, které nemohou do školek jsou pro změnu jako stvořené TV stanice Duck TV a Duck TV Plus, kde jednotlivé pořady vznikly pod dohledem dětských psychologů a splňují všechny požadavky odpovídající věku nejmenších dětí. Učí je tak například rozpoznávat barvy, postavy, čísla i celkově rozvíjet jejich kognitivní schopnosti.